Mac nie włącza się: MacBook Pro lub Air, iMac, Mac Pro, mini

Mac nie włącza się: MacBook Pro lub Air,

iMac, Mac Pro, mini

Objawy:

Mac nie startuje lub nie włącza się. Widać biały ekran lub ładowanie systemu ale do pełnego uruchomienia systemu nie dochodzi. W niektórych przypadkach wcale nie widać nic na ekranie, słychać tylko szum podzespołów Maca.

Przyczyny:

Najczęściej przyczyną niemożliwości włączenia Maca jest jakieś uszkodzenie jego plików. Do takiego uszkodzenia mogło dość przez upadek sprzętu lub mocne uderzenie w samego Maca. Czasami powodem uszkodzenia jest twardy reset wykonany przez użytkownika. Najczęściej dochodzi od takiej sytuacji gdy Mac się zawiesił i nie było innej możliwości zakończenia pracy. 

mac nie włącza się

Skutki:

Skutki takiej sytuacji mogą być bardzo różne. Prawdopodobne jest to że doszło do uszkodzenia plików. Najprawdopodobniej są to pliki systemowe - to dla tego MacBook nie włącza się. Jeśli MacBook nie chce się włączyć z powodu uszkodzenia plików systemowych to może oznaczać że dokumenty przetrzymywane na dysku są nadal całe i można próbować je odzyskać. 

Sprzęt:

Niestety żaden sprzęt nie jest wolny od tego typu zagrożeń. Zdarza się że mac mini nie włącza się tak samo jak to że mac pro nie włącza się. Częściej dotyczy to jednak komputerów przenośnych - tym łatwiej upaść.

Naprawa:

Mac nie startuje? Naprawa w takim przypadku może mieć dwa różne priorytety. Może to być przywrócenie sprawności komputera kosztem danych lub odzyskiwanie danych, a dopiero potem przywracanie sprawności komputera. Jeśli Mac os x nie włącza się to często sam system podpowiada ponowne zainstalowanie systemu. Niestety oznaczać to może usunięcie danych i stworzenie nowego czystego systemu - dokumenty w tym przypadku mogą zostać utracone. Dlatego tak ważne jest ustalenie co jest najważniejsze i ostrożne postępowanie aby nie stracić danych.

Kursy organizujemy w Warszawie i innych dużych miastach Polski, w naszej siedzibie, u klienta, lub we wcześniej uzgodnionej lokalizacji. Dla grup, kursantów indywidualnych i online. Jesteśmy elastyczni terminowo – szkolimy w tygodniu, w weekendy i popołudniami.

Oferujemy również pomoc techniczną, na miejscu u klienta,
po dostarczeniu nam sprzętu lub kursy online.

Polecamy nasze inne kursy:

KONTAKT:


Grzegorz Sobótka

603377273

g.sobotka@grandkom.pl

Facebook